SUORITUSKYKYLUOKITUKSET API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4 ACEA E8/E11/E7, E6/E9 Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a Cummins CES 20086, 20081 Detroit Diesel DFS 93K222 JASO DH-2 Mack EO-O Premium Plus, EO-N MAN M3477 MB 228.51, MB 228.31 MTU Type 3.1 NSN 9150-58-001-9735 Renault RLD-2, RLD Voith Class B Volvo VDS-4, VDS-3, VDS-2
HYVÄKSYNNÄT Deutz DQC IV-18 LA DTFR 15C120 (MB-228.52) Mack EO-S-4.5 MAN M 3775 Renault RLD-3 Volvo VDS-4.5
KUVAUS Neste Turbo+ LSA -II10W-40 on kehitetty erityisesti uusimmille raskaan kaluston dieselmoottoreille, jotka vaativat joko API CK-4, ACEA E8 tai ACEA E11-vaatimuksen mukaisen öljyn käyttöä.. Se on suunniteltu käytettäväksi pitkille vaihtoväleille uusissa EURO 5 ja EURO 6 vähäpäästöisissä dieselmoottoreissa. LAAJA KATTAVUUS ERI KÄYTTÖKOHTEISSA Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 ylittää API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 ja ACEA E8/E6, E11/E9 ja E7 suorituskykykriteerit. Se ylittää myös monet alkuperäisten laitevalmistajien (OEM) vaatimukset ja tarjoaa korkean suorituskyvyn raskaassa käytössä.
KEHITETTY UUSIMIPIEN PÄÄSTÖSTANDARDIEN MUKAISESTI Matalatuhkaisena (Low SAPS) moottoriöljynä Turbo+ LSA-II 10W-40 ylläpitää koneiden päästöjen jälkiäsittelylaitteistoja kuten hiukkassuodattimia ja muita kehittyneitä jälkikäsittelyjärjestelmiä. Se estää suodattimen tukkeutumisen ja auttaa ylläpitämään moottorin tehokkuutta.
SUUNNITELTU ERITYISESTI PIDENNETYILLE VAIHTOVÄLEILLE Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 on valmistettu korkealaatuisimmista perusöljyistä ja huippuluokan dispergointi-, pesu- ja antioksidanttisista lisäaineista, mikä hidastaa moottoriöljyn hapettumista ja ikääntymistä merkittävästi ja mahdollistaa sen käytön pitkillä vaihtoväleillä. LUOTETTAVA MOOTTORIN SUOJA Suojaava voitelukalvo ja korkealaatuiset kulumista estävät lisäaineet suojaavat moottoria tehokkaasti kulumiselta jopa korkeissa lämpötiloissa ja kuormituksissa kaikilla vaihtoväleillä. PITÄÄ MOOTTORIN PUHTAANA JA PIDENTÄÄ SEN KÄYTTÖIKÄÄ Neste Turbo+ LSA-II 10W-40:n korkealaatuinen perusöljy jättää vähemmän jäämiä polttokammioon, mikä parantaa moottorin puhtautta. Laadukkaimmat lisäaineet auttavat pitämään moottorin puhtaana säätelemällä saostumien muodostumista ja pitämällä männät puhtaana. Korkea TBN neutraloi tehokkaasti happoja ja estää korroosiota. Parannettu lietteen ja lakan muodostumisen sekä noen muodostumisen esto vähentää viskositeetin nousua ja estää öljyn sakeutumista ja suodattimen tukkeutumista.
SUUNITELTU TOIMIMAAN KOVISSA ILMASTO-OLOSUHTEISSA Erinomainen lämmönkestävyys lisää voiteluaineen kestävyyttä korkeissa lämpötiloissa ja parantaa virtausta matalissa lämpötiloissa. Korkea leikkauskestävyys estää viskositeetin häviämisen.
OMINAISUUDET JA HYÖDYT - Hyvä kylmäkäynnistys - Pitkä vaihtoväli - Vähentää päästöjä - Erinomaisen puhdas moottori
TYYPILLISET ANALYYSIARVOT
Viskositeetti (CCS) −25 °C
max 6 800
Tiheys 15 °C
864
kg/m³
ASTM D4052
Leimahduspiste (COC)
222
°C
ASTM D92
HTHS-viskositeetti @ 150 °C
4
cP
ASTM D4683
Noack-haihtuvuus
9,8
%
ASTM D5800
Jähmepiste
-42
°C
ASTM D5949
Sulfaattituhka
0,7
% (w/w)
ASTM D874
Emäsluku (TBN)
10,1
mg KOH/g
ASTM D2896
Viskositeetti @ 100 °C
14
cSt
ASTM D445
Viskositeetti @ 40 °C
98,5
cSt
ASTM D445
Viskositeetti-indeksi
149
ASTM D2270
KÄYTTÖKOHTEET Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 soveltuu erityisesti raskaan kaluston dieselmoottoreille, joissa käytetään hiukkassuodattimia ja muita edistyneitä pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmiä. Sitä voidaan käyttää myös vanhemmissa laitteissa, joissa vaatimuksenas on ACEA E7.
Soveltuu erityisesti uusimmille Mercedes-Benz- , Volvo- ja MAN- kuorma-autoille, jotka vaativat Low SAPS -öljyä. Kattavan suorituskyvynsä ansiosta se soveltuu myös moniin muihin ajoneuvoihin ja teollisuusmoottoreihin. Tarkista laitteidesi soveltuvuus tämän tuoteselosteen suorituskykyvaatimusten ja hyväksyntöjen mukaan.
Sopii EURO 1, 2, 3, 4, 5 ja 6 -luokkien moottoreihin. Varmista sopivuus käyttökohteen ohjekirjasta.
Huom!
Käytettäessä API CK-4 –öljyä yhdessä polttoaineen kanssa, jonka rikkipitoisuus on yli 15 ppm, varmista öljynvaihtoväli moottorin valmistajalta. API CK-4 -öljyt on kehitetty käytettäväksi dieselpolttoaineilla, joiden rikkipitoisuus on enintään 500 ppm. Rikkipitoinen polttoaine voi kuitenkin vaikuttaa pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän kestävyyteen tai öljynvaihtoväliin.