Maksuvälineet yrityksille
Neste tarjoaa yrityksille monipuolisen valikoiman maksuvälineitä, jotka voidaan valita tarpeenne mukaisesti.
Saat käyttöösi sopimuksesta riippuen muun muassa maksuajan, sopimushinnat sekä helpon maksuvälineiden hallinnan. Nesteen maksuvälineitä sekä asiakkuuttasi voit helposti hallinnoida Oma Neste -palvelussa.
Neste tarjoaa palvelukseesi maan tiheimmän asemaverkoston. Maksuvälineillä tankkaat Nesteen polttonesteitä ja lataat sähköajoneuvosi vaivattomasti sekä hyödyt monipuolisista palveluista koko Neste verkostossa, myös Baltiassa.
Tutustu Oma Neste -palveluun
Maksuvälineet
Maksuvälineinä voivat toimia perinteisen Neste-yrityskortin lisäksi myös Neste-äppi ja kortiton Truck+ -tankkaus. Eri ostorajoitusluokista ja hinnoittelusta voit lukea lisää täältä.
Neste-yrityskortti
Neste-yrityskortti on perinteinen maksukortti, jolla voit tehdä ostoja kaikilla Neste-asemilla. Yritykselläsi voi olla käytössä useita eri kortteja erilaisin ostorajoituksin.
Neste-äppi
Neste-äpillä voit turvata yrityksesi polttoaineostot ja tehostaa korttien hallintaa. Maksaminen on nopeaa Neste-äpin avulla etkä tarvitse fyysisiä kortteja.
Truck+
Truck+ tarjoaa helpommat ja turvallisemmat tankkaukset – ilman korttia, erillisellä ajoneuvoon asennetulla tunnisteella. Palvelun saat käyttöösi tilaamalla Truck+ lisäpalvelun maksuvälineeksi.
Maksuvälineiden tilaaminen
Huomaa, että tunnistautumisvaiheessa tarvitaan henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Tunnistautuminen onnistuu suomalaisten pankkitunnusten lisäksi myös Ruotsin,Tanskan, Norjan, Viron, Latvian sekä Liettuan tunnuksilla. Perehdy huolella sopimusehtoihin, joihin sitoudut allekirjoitettuasi hakemuksen.
Korttien ja laskutuksen hallinta
Kadonnut kortti ja reklamaatio
Ilmoita kadonneesta kortista tai katso ohjeet reklamaation tekemiseen.
Käyttörajan muuttaminen
Lue lisää maksuvälineiden käyttörajoista tai miten voit hakea käyttörajan muutosta.
Ostorajoitusluokat ja hinnoittelu
Valitse yrityksesi tarpeisiin sopiva ostorajoitusluokka ja tutustu hinnoitteluperiaatteisiin.
Sähköinen lasku ja maksusopimus
Haluatko tehdä laskullesi maksusopimuksen tai vastaanottaa laskusi e-laskuna?
Lisäkorttitilaus
Mikäli olet jo asiakkaamme, voit tilata lisää maksukortteja, uuden kortin rikkoutuneen tilalle tai yrityskortillesi uuden tunnusluvun kätevästi Oma Neste -palvelun kautta. Palvelussa voit tilata käyttöösi myös muita maksuvälineitä.
Jos sinulla ei ole Oma Neste -tunnuksia, mutta olet jo asiakkaamme, voit tilata lisäkortteja lomakkeella tai rekisteröityä Oma Neste -palveluun.
Maksutavat
Maksuvälineisiin on yrityksille tarjolla kaksi maksutapaa - maksuaika ja prepaid.
Maksuajallisella maksuvälineellä maksat laskun sopimuksen mukaisin ehdoin ja väliajoin.
Neste Prepaid -palvelu on vaivaton maksutapa Nesteen asiakkaille. Prepaid -maksutavalla maksuvälineillä tehtävät ostot on maksettava Nesteelle ennen ostotapahtumaa. Palvelun myötä saat käyttöösi Nesteen kattavassa verkostossa Suomessa ja Baltiassa samat edut ja hyödyt kuten laskutusasiakkaanakin. Molemmat maksutavat ovat yhdistettävissä kaikkiin maksuvälineisiin.
Prepaid -palvelulla hallitset maksuvälineiden käyttöä vaivattomasti lataamalla asiakastilille saldoa etukäteen haluamissasi erissä Oma Neste -palvelun kautta. Lataamasi saldo on käytettävissä Neste -asemilla lähes reaaliaikaisesti. Aktivoimalla Oma Neste -palvelun saldomuistutuksen saat tekstiviestin, kun saldo laskee määrittelemäsi rajan alle ja varmistat näin, että maksuvälineilläsi on aina riittävästi saldoa käytettävissä.
Prepaid-palvelun käyttäjänä saat jokaisesta saldolatauksesta kuitin sähköpostiisi. Ostotapahtumista lähetämme koonnin kuukausittain tai kahden viikon välein tositteeksi kirjanpitoa varten. Koonnilla on myös ALV-erittely verovähennystä varten.
Kenelle myönnämme maksuajallisen maksuvälineen?
Jotta yritykselle voidaan myöntää maksuajallinen maksuväline, sen on täytettävä tietyt ehdot:
- Yrityksellä on ollut toimintaa vähintään 2 vuotta
- Yritys on taloudellisesti vakaa, eikä sillä ole maksuhäiriömerkintöjä,
- Yrityksen vastuuhenkilöillä ole maksuhäiriömerkintöjä
Neste tekee päätöksen maksuvälineen myöntämisestä kulloinkin voimassaolevien maksuväline-ehtojen mukaisesti ja varaa aina itselleen oikeuden olla hyväksymättä maksuvälinehakemusta mistä tahansa syystä ja/tai tarjota prepaid-korttia. Prepaid tarkoittaa maksuvälinettä, jolla tehtävät ostot on maksettava Nesteelle ennen ostotapahtumaa.
Nesteen maksuvälineet Baltiassa
Maksuvälineet hyväksytään Neste-asemilla myös Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Ulkomailla tankatessa korttiin liitetyt lisäominaisuudet eivät välttämättä toimi kuten kotimaisilla Neste-asemilla. Ulkomailla tankatessa ostot laskutetaan pääasiassa ostopaikan mittarihinnalla. Kilometrilukema- ja autotunnuskysely eivät toimi Latviassa.
Käytätkö maksuvälinettä Baltiassa? Pelkkä Neste maksuvälineen lasku ei riitä ulkomaisten arvonlisäverojen takaisinhakuun. Ulkomaisen arvonlisäveron takaisinhakua varten tarvitaan joko erikseen toimitettava ALV-lasku tai tankkauskuitit ostotapahtumista, joista ilmenee ostoon liittyvä arvonlisäveron osuus.
Halutessasi saat Nesteeltä sähköpostitse Alv-laskun Neste-verkoston polttoaineostoista Baltiassa. Ilmoita meille yrityksesi yhteystiedot (y-tunnus, asiakasnumero ja sähköpostiosoite) yhteydenottolomakkeella.
Lisäksi tarvitsemme tiedon yrityksesi mahdollisesta rekisteröitymisestä arvonlisäverovelvolliseksi jossakin Baltian maista, sekä onko yritykselläsi virolainen rekisteröintinumero ALV-palautusten nopeuttamiseksi.
Usein kysyttyä maksuvälineistä
Kuinka voin tilata maksuvälineitä?
Neste maksuvälineitä pääset tilaamaan tästä. Hakemuksella voit valita yrityksellesi sopivimman korttityypin ja laskutustavan.
Hakemuksen käsittelyn jälkeen kortit ja PIN-koodit saapuvat turvallisuussyistä eri kirjekuorissa noin 1–2 viikon aikana. Normaali toimitusaika korttihakemukselle on noin kaksi (2) viikkoa, mikäli hakemus on täytetty huolellisesti eikä siitä ilmene lisäkysymyksiä. Huomioithan, että käsittelyaika vaihtelee ruuhkatilanteittain.
Kortit ovat heti käytettävissä Nesteen asemaverkostossa.
Lisäkorttien tilaaminen
Mikäli yritykselläsi on Nesteen yrityskortit käytössä, voit tehdä lisäkorttitilauksen kirjautumalla Oma Neste -palveluun. Paina ylävalikosta “Maksuvälineet” -painiketta ja sivuvalikosta “Tilaa maksuvälineitä” -painiketta, seuraa annettuja ohjeita.
Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.
Vaihtoehtoisesti voit tilata lisäkortteja sähköisen lomakkeen avulla.
Kuinka voin yrityksenä hallinnoida maksuvälineitä Oma Neste -palvelussa?
Voit hallinnoida yrityksesi maksuvälineitä Oma Neste -palvelussa. Pääset hallinnoimaan maksuvälineitäsi Oma Neste -palvelusta ylävalikon “Maksuvälineet” -painikkeen avulla. Voit muun muassa tarkistaa käytettävissä olevan käyttörajasi, uusia vioittuneen kortin ja tilata itse valittavan PIN-tunnuksen sekä sulkea maksuvälineen.
Miten saan käyttööni Oma Neste -palvelun maksuvälineiden hallinnointi ominaisuudet?
Mikäli yritykselläsi on jo Nesteen kortteja, mutta ei ole vielä Oma Neste -palveluun tunnuksia tai kirjautuneena palveluun ylävalikossa ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, tulee sinun täyttää maksuton palvelusopimus maksuvälineiden hallinnointia varten tästä.
Mikäli yritykselläsi ei ole vielä käytössä Nesteen kortteja, sinun tulee ensin täyttää maksuvälinesopimus tästä. Täytettyäsi maksuvälinesopimuksen saat käyttöön haluamasi Nesteen maksuvälineet ja Oma Neste -palveluun tunnukset.
Oma Neste -palvelussa saat myös ajettua erilaisia raportteja ostoistasi painamalla Oma Neste -palveluun kirjautuneena ylävalikon "Raportit"-painiketta. Lisäksi voit tarkistaa Neste yrityskorttiesi päivä -ja paikkakuntakohtaiset sopimushinnat Oma Neste -palveluun kirjautuneena ylävalikon “Kortit” tai “Hinnat” -painikkeen avulla.
Tutustu alla olevaan videoon maksuvälineiden hallinnoimisesta Oma Neste -palvelussa.
Miten toimin, kun syötin asemalla PIN-koodin väärin ja korttini on lukittu?
Kortti menee väliaikaiseen käyttökieltoon, jos kortin tunnusluvun syöttää asemalla väärin riittävän monta kertaa. Käyttökielto on voimassa vain kyseisellä asemalla 48 h ajan. Kortti toimii kaikilla muilla asemilla ja aukeaa automaattisesti kyseiselläkin asemalla määräajan kuluttua.
Viallinen kortti, miten toimin?
Yritysasiakkaana voit tilata uuden kortin vioittuneen tilalle Oma Neste -palvelun avulla. Kirjaudu ensin sisään palveluun ja paina ylävalikosta "Maksuvälineet" -painiketta.
Etsi seuraavaksi listauksesta oikea kortti ja paina "Uusi kortti/pin" -painiketta. Valitse tämän jälkeen "Tilaa korvaava kortti (vanha kortti ei toimi)" ja lähetä tilaus.
Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.
Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8–16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).
Kadotin kortin, miten toimin?
Voit sulkea kadonneen kortin Oma Neste-palvelusta “Maksuvälineet” -painikkeen avulla. Etsi listauksesta oikea kortti ja paina “Vaihda tila” -painiketta ja valitse tilaksi “Kadotettu”. Paina tämän jälkeen “Päivitys”- painiketta muutoksen tallentamiseksi.
Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.
Voit ilmoittaa kadonneesta kortista puhelimitse asiakaspalveluumme 0800 196 196. Numero on maksuton ja palvelee 24 h.
Mikä on käyttöraja ja kuinka voin muuttaa sitä?
Käyttöraja on asiakasnumerokohtainen, yrityksen kaikkien maksuvälineiden yhteinen enimmäisostomäärä euroissa yhdessä kalenterikuukaudessa.
Voit tarkistaa maksuvälineiden yhteisen käyttörajan laskun yläreunasta tai kirjautumalla Oma Neste -palveluun ja painamalla “Maksuvälineet” -painiketta.
Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.
Kortin joutuessa vääriin käsiin käyttöraja hidastaa vahingon kertymistä. Korteilla on myös korttikohtainen käyttöraja vuorokaudessa, joka on lähtökohtaisesti 2000 euroa. Kuinka voin muuttaa käyttörajaa?
Yrityskorttiesi käyttörajaa pääset muuttamaan Oma Neste -palvelusta painamalla ylävalikosta “Maksuvälineet” -painiketta. Paina tämän jälkeen “Tee käyttörajan muutospyyntö”.
Mikäli et ole rekisteröitynyt tai kirjautuneena Oma Neste -palveluun sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.
Vaihtoehtoisesti voit täyttää lomakkeen käyttörajan muuttamiseksi.
Huomioithan, että käyttöraja on asiakasnumerokohtainen, yrityksen kaikkien maksuvälineiden yhteinen enimmäisostomäärä yhdessä kalenterikuukaudessa.
Käyttörajojen muutokset käsitellään luottokäsittelyssä, tarkistamme aina asiakkaan luottotiedot käyttörajan nostamisen yhteydessä.